Regulament

REGULAMENT 

 

pentru un proces de selecție participativă a inițiativelor propuse de grupurile informale de tineri în Sfântu Gheorghe 

 

- ediția 2021 - 

 

PERIOADĂ - ACȚIUNE  

 

  • 5 august - Lansarea publică a procesului participativ  
  • 5 – 31 august - Perioada de propunere a inițiativelor, termen limită depunere: 31 august, 23.59  
  • 1 – 2 septembrie - Evaluarea tehnică a inițiativelor  
  • 3 –19 septembrie – Derularea procesului de vot a inițiativelor  
  • 20 septembrie – 30 noiembrie 12 decembrie – Implementarea inițiativelor care beneficiază de susținere financiară 

  

  1. CE ESTE COM’ON SEPSI? 

 

Scopul Com’ON Sepsi este derularea unui proces facilitat de generare, dezvoltare, colectare a unor inițiative comunitare propuse și implementate de către grupuri informale de tineri în Sfântu Gheorghe și susținute din fonduri publice. Procesul este bazat pe principiile bugetării participative.   

 

Bugetarea participativă (BP) își propune implicarea cetățenilor într-un proces democratic de deliberare și decizie pentru stabilirea modalității optime de cheltuire a (unei părți a) bugetului public.  

 

Obiectivul strategic este crearea unui portofoliu de cel puțin 32 de inițiative propuse de către tineri și adresate comunității locale, inițiative care vor contribui la participarea activă a locuitorilor în viața comunității, se vor derula în spații publice și comunitare și vor asigura accesul liber fără o barieră financiară (bilet).  

 

Com’ON Sepsi urmărește implicarea tinerilor din comunitatea locală în dezvoltarea comunității locale prin intermediul unui mecanism bazat pe principiile bugetării participative. Acest demers participativ dorește să demonstreze capacitatea tinerilor (și mai ales a tinerilor ce nu au neapărat o prezență permanentă în viața unor organizații).  

 

Misiunea și susținătorii Com’ON Sepsi ‘21  

 

Misiunea procesului participativ este de a întări rolul și sprijinul acordat tinerilor și grupurilor informale, formate de aceștia în participarea activă, a acestora la schimbarea societății printr-un proces de dezvoltare urbană sustenabilă, responsabilă și inclusivă.  

 

Com’ON Sepsi este implementat de Asociația Culturală și de Tineret PROSPERO în parteneriat cu Grupul PONT. Primăria și Consiliul Local Sfântu Gheorghe este principalul susținător al procesului participativ. Banca Comercială Română (BCR) se alătură demersului participativ prin intermediul susținerii co-finanțării proiectului. 

 

  1. CADRUL GENERAL ALPROCESULUI PARTICIPATIVCOM’ON SEPSI 

 

Contextul local 

Perspectiva de viitor a Municipiului Sfântu Gheorghe cu participarea tinerilor 

 

 

Municipiul Sfântu Gheorghe își asumă lansarea unui demers strategic ce urmărește crearea unui mediu urban care răspunde la nevoile tinerilor lărgind oportunitățile și mecanismele prin care poate transforma această generație într-un actor organic al dezvoltării comunității urbane ce urmărește o viziune comun acceptată de toate generațiile. 

 

Com’ON Sepsi are în acest sens un rol de responsabilizare a generației tinere prin care ideile și propunerile generate și derulate la firul ierbii de către grupuri informale de tineri pot contribui la nașterea unor inițiative, proiecte, organizații consolidate și sustenabile pe termen mediu și lung care la rândul său va genera un ecosistem participativ prin care comunitatea devine un co-creator activ al orașului Sfântu Gheorghe al viitorului. 

 

Contextul european 

Cadrul general Com’ON Europe 

 

Com’ON Sepsi este o extindere a demersului european Com’ON Europe, un proiect susținut de Uniunea Europeană prin proiectul Erasmus+ prin care orașele Torino (Italia) Braga și Cascais (Portugalia), Maribor (Slovenia), Salonic (Grecia), Cluj-Napoca (România) și Varna (Bulgaria) creează un cadru strategic comun pentru mecanisme de bugetare participativă de tineret. Proiectul european se derulează sub coordonarea Grupului PONT, co-inițiator al Com’ON Sepsi, scop organizației fiind implicarea a câtor mai multe orașe, deci și a municipiului Sfântu Gheorghe în dezvoltarea unor procese participative similare.   

 

Contextul investiției financiare responsabile 

Principii ESG în procesul participativ  

 

ESG reprezintă o analiză a sustenabilității unei organizații prin prisma a trei factori: mediu, social și guvernanță. Începând din anul 2021, Com’ON Sepsi urmărește și raportează aplicarea principiilor ESG în etapele implementării demersului participativ. Astfel se urmărește demonstrarea efectelor de mediu, sociale și de guvernanță sustenabilă în investirea fondurilor publice ale principalului susținător, respectiv Municipiul Sfântu Gheorghe, respectiv a fondurilor private ale co-finanțatorului privat, BCR. 

 

  1. CONCEPT, TEME PRIORITARE ȘI CICLUL DE DERULARE AL COM’ON SEPSI ‘21  

 

Întregul ciclu al acestei ediții se derulează în perioada August-Decembrie 2021, începând cu primul apel pentru crearea și depunerea unor inițiative și până la încheierea ultimei activități susținute prin acest demers participativ și înaintarea rapoartelor agregate către susținătorii demersului. 

 

Com’ON Sepsi ’21 urmărește activarea unor grupuri și micro-comunități informale de tineri din oraș cu vârsta cuprinsă între 14 și 35 de ani care nu sunt parte a unor organizații legal stabilite, sau chiar dacă sunt, cred în potențialul lor ca și grup de a genera ceva pozitiv pentru comunitatea locală din oraș. Dorim să dovedim faptul că tinerii sunt capabili să contribuie organic la dezvoltarea comunității locale. Urmărim totodată conectarea în general a comunităților de tineri cu toți locuitorii orașului prin instrumentul votului și prin participarea și implicarea în implementarea inițiativelor susținute prin acest mecanism participativ.  

 

Nu în ultimul rând, pe principiul bugetării participative urmărim ca decizia asupra unei părți a bugetului municipiului Sfântu Gheorghe să fie delegată direct către cetățenii rezidenți ai orașului.  

 

Com’ON Sepsi dorește să contribuie de asemenea la crearea și dezvoltarea unei cetățenii digitale locale prin integrarea sa treptată în mecanismele de guvernare electronică dezvoltate de Primăria și Consiliul Local al Municipiului Sfântu Gheorghe.  

 

Cine poarte participa în cadrul acestui demers ca și inițiator?  

 

Participarea este deschisă oricărui grup de inițiativă, format din minim 3 tineri care doresc să implementeze o activitate în Sfântu Gheorghe, și au vârste cuprinse între 14 și 35 de ani. Nu există nici un fel de restricție cu privire la pregătire/experiență, sex, etnie, etc.   

 

Sunt acceptate doar inițiative depuse în echipă. O echipă cu același nume, și având în componență aceiași membri, poate propune oricâte inițiative dar poate primi sprijin pentru un număr maxim de 2 inițiative.  

 

Care sunt temele principale ce sunt vizate ediția Com’ON Sepsi din 2021?  

 

  • Comunitate: inițiative care aduc noutate și experiență în viețile locuitorilor din Sfântu Gheorghe și îi fac un membru activ al comunității creând oportunități pentru discuții constructive și schimb de idei între oameni 
  • Mediu de viață: aducerea în prim plan a spațiului urban și a mediului său natural prin implementarea acțiunilor și inițiativelor de sensibilizare care promovează gândirea și acțiunea conștientă de mediu. 
  • Cunoștințe: inițiative care contribuie la dobândirea de cunoștințe și experiență și transferul de expertiză între indivizi și grupuri. 
  • Creație: inițiative prin care membrii comunității creează ceva nou, fie că este un eveniment creativ, produs sau soluție în domeniul artei sau în orice alt domeniu. 
  • Stil de viață: inițiative de inspirație care modelează viața de zi cu zi a locuitorilor orașului și motivează membrii comunității să ducă un stil de viață sănătos în sens fizic, mintal și spiritual. 

 

Sloganul Com’ON Sepsi este „orașul ești tu, contribuie și tu”. Mesajul urmărește să creeze și să dezvolte o atitudine participativă în care să nu stăm pe log, ci să contribuim cu toții la un Sfântu Gheorghe mai bun și astfel modelăm orașul viitorului. Inițiativele propuse se pot alinia unui sau mai multor priorități prezentate mai înainte. 

 

Calendarul de derulare a ediției din 2021 

 

Procesul participativ din cadrul Com’ON Sepsi se lansează în data de 5 august 2021. Calendarul estimativ este după cum urmează:  

 

PERIOADĂ - ACȚIUNE  

 

  • 5 august - Lansarea publică a procesului participativ  
  • 5 – 31 august - Perioada de propunere a inițiativelor, termen limită depunere: 31 august, 23.59  
  • 1 – 2 septembrie - Evaluarea tehnică a inițiativelor  
  • 3 –19 septembrie – Derularea procesului de vot a inițiativelor  
  • 20 septembrie – 30 noiembrie 12 decembrie – Implementarea inițiativelor care beneficiază de susținere financiară  

 

Calendarul etapelor ulterioare perioadei de propunere a inițiativelor se poate modifica. Orice astfel de modificare va fi anunțată prin intermediul website-ului demersului participativ și a instrumentelor complementare de comunicare.  

 

Principiile generale ale acestui proces participativ  

 

Organizatorii recomandă ca inițiativele propuse să țină cont de următoarele aspecte:  

 

  • prin demersurile propuse de grupurile informale de inițiativă, ale tinerilor, se dorește implicarea întregii comunități locale, implicarea tinerilor care fac parte din diverse grupuri socio-culturale și categorii de vârstă;  
  • de asemenea, se încurajează acele inițiative ce implică în mod creativ și participanții la acțiunile propuse și se derulează în locații din diverse zone ale municipiului Sfântu Gheorghe. Inițiativele se vor desfășura exclusiv pe raza municipiului Sfântu Gheorghe;  
  • se încurajează de asemenea inițiativele ce se doresc a fi derulate în cartierele orașului (în afara centrului); 
  • sunt permise inițiative de tip afișaj în diverse spații sau de creare/regândire a unor produse, atât timp cât acestea nu sunt destinate vânzării;  

 

Com’ON Sepsi dorește să sprijine strict inițiative care corespund următoarelor criterii: 

 

  • accesul la activitățile inițiativelor propuse va fi liber pentru public;  
  • nu impun o barieră financiară de acces pentru participanți (bilet); 
  • inițiativele răspund într-un mod inovator unor nevoi identificate la nivelul comunității;  
  • inițiativele permit obținerea unor rezultate clare, vizibile și care pot avea impact și pe termen lung; 
  • inițiativele oferă condiții sigure de petrecere a timpului liber pentru tineri și pentru adulți;  
  • inițiativele respectă toate condițiile de igienă și distanțare socială impuse de autorități în contextul COVID-19 valabile în momentul derulării  
  • inițiativele identifică și mobilizează și alte resurse (financiare și non-financiare) din comunitate.  

 

Ce inițiative nu pot fi susținute?  

 

Pentru a respecta atât principiile acestui demers cât și legislația în vigoare, anumite categorii de cheltuieli nu pot fi finanțate în cadrul inițiativelor:  

 

  • inițiative care nu se înscriu în obiectivele și activitățile acestui demers participativ;  
  • inițiative care nu sunt redactate pe baza formularului tip al concursului;  
  • cereri de finanțare individuale (ex. burse, sponsorizări pentru călătorii);  
  • împrumuturi, cheltuieli retroactive ale unor inițiative și activități încheiate sau în curs de desfășurare;  
  • inițiative de natură politică;  
  • inițiative care instigă la xenofobie, rasism, violență, ură;  
  • inițiative cu mesaj discriminatoriu față de anumite categorii sociale/etnice;  
  • inițiative care încurajează consumul de alcool/droguri;  
  • inițiative inițiate/implementate de alte categorii de vârstă decât 14-35 ani.  

 

Toate inițiativele propuse în cadrul acestui demers vor fi verificate din punctul de vedere al acestor condiții înaintea supunerii acestora spre votul public. 

 

  1. CATEGORII SPECIALE ÎN COMPETIȚIE 

 

Tineri cu oportunități reduse  

 

Pentru a asigura accesul unor categorii de tineri cu oportunități reduse la acest demers participativ, se creează o categorie specială de premiere pentru aceste grupuri.  

 

Categoria specială cu oportunități reduse se referă la proveniența și starea curentă a membrilor grupului de inițiativă, și nu la grupul țintă adresat de propunerea acestora. Pentru a fi considerat un grup de tineri cu oportunități reduse, toți membrii trebuie să aparțină acestei categorii speciale.  

 

Următoarele subcategorii pot fi considerate ca situații cu oportunități reduse:  

 

  • diferențe culturale majore  
  • dizabilități și probleme de sănătate 
  • obstacole economice și/sau sociale  
  • obstacole educaționale  
  • obstacole geografice și de accesibilitate  

 

Totuși, ca principiu general, se recomandă tuturor grupurilor de inițiativă ca pe măsura posibilităților să implice și în activitatea lor tineri aparținând unor categorii defavorizate.  

 

Categoria de vârstă de 14-17 ani  

 

Pentru a încuraja accesul mai multor categorii de tineri, ediția ‘21 va dispune o categorie specială de vârstă, 14-17 ani (inclusiv). Pentru a fi considerat un grup de inițiativă inclus în această categorie, toți membrii grupului trebuie să aibă vârsta cuprinsă între 14-17 de ani la momentul aplicării.  

 

Operaționalizare  

 

Statutul de categorie de tineri cu oportunități reduse sau grup de tineri cu categoria de vârstă de 14-17 ani se va evidenția în formularul de propunere a inițiativei prin bifarea opțiunii respective și printr-o scurtă motivare din partea grupului (cu privire la încadrarea într-una dintre subcategoriile prezentate mai sus).  

 

Grupurile de inițiativă care se încadrează în categoria de vârstă 14-17 ani pot alege o persoană adultă drept mentor al grupului dacă doresc acest lucru.  

 

Vor fi premiate un număr de maxim 3 inițiative pentru categoria de vârstă 14-17 ani și un număr de maxim 3 inițiative pentru categoria de tineri cu oportunități reduse. Finanțările vor fi acordate, în toate cazurile, pe baza numărului voturilor. 

 

Dacă o inițiativă din categoriile speciale primește un număr de voturi prin care devine premiabilă fără a fi considerată de categorie specială, atunci inițiativa nu va fi calculată ca parte a celor 3 (oportunități reduse), respectiv 3 (categoria de vârstă 14-17) ce vor fi premiate prin liste speciale. Finanțările vor fi acordate, în toate cazurile, pe baza numărului voturilor conform procedurii descrise în Capitolul 5.  

 

  1. MECANISMUL DE CONCURS/PROCEDURA DE PARTICIPARE 

 

ETAPA 1. Înscrierea în proces  

 

Înscrierea în prima etapă de concurs se face prin completarea și încărcarea online a unui formular de inițiativă prin intermediul paginii de web WWW.COMONSEPSI.RO. În caz de nevoie specială, facilitatorii comunitari implicați în acest proces participativ pot ajuta grupurile informale de tineri în accesul la platformă (dacă membri unor grupuri nu au posibilități de acces la internet din diverse motive).  

 

Un grup de inițiativă poate propune oricâte inițiative dar poate primi sprijin pentru un număr maxim de 2 inițiative. Pentru fiecare inițiativă se va completa un formular separat în cadrul sistemului de aplicare de pe pagina web WWW.COMONSEPSI.RO.  

 

Fiecare inițiativă poate fi înscrisă în limba română sau maghiară. Promotorii proiectului se vor asigura că descrierile scurte ale fiecărei inițiative vor fi disponibile în mod similar atât în limba română cât și în limba maghiară, traducând secțiunea aferentă în ca de nevoie în vederea unui acces egal la informații al publicului ce participă în etapa de vot. Pentru a facilita accesul la acest demers participativ, regulamentul și formularul oficial de propuneri pot fi descărcate atât în limba română cât și în limba maghiară.  

 

Facilitatorii comunitari implicați în demers pot fi contactați personal, telefonic sau online prin modurile prezentate pe pagina de web WWW.COMONSEPSI.RO.  

 

ETAPA 2. Verificarea tehnică  

 

Această etapă presupune analizarea inițiativelor înscrise în concurs:  

 

  1. Din perspectiva fezabilității inițiativei: 

 

  • fiecare inițiativă supusă votului public este realizabilă în termeni practici. Verificarea se va derula atât pe parcursul perioadei de pregătire a formularelor de inițiativă, cât și după termenul limită de prezentare a formularelor de inițiativă.  

 

  1. Din perspectiva criteriilor de eligibilitate: 

 

  • inițiativa a fost depusă până la termenul limită stabilit prin prezentul regulament; 
  • inițiativa a fost trimisă pe baza formularului de concurs și a fost înscrisă în competiție prin platforma WWW.COMONSEPSI.RO; 
  • inițiativa este propusă de un grup care conține cel puțin 3 tineri cu vârsta cuprinsă între 14 și 35 ani; 
  • inițiativa se desfășoară pe raza Municipiului Sfântu Gheorghe; 
  • inițiativa oferă acces liber publicului la activitățile desfășurate, fără o barieră financiară (bilet); 
  • inițiativa respectă principiile și valorile Com’ON Sepsi; 
  • inițiativa respectă criteriile bugetare prezentate în acest regulament.  

 

Recomandăm contactarea directă a coordonatorilor sau facilitatorilor înainte de termenul limită de prezentare a formularelor, în cazul în care un grup de inițiativă nu este sigur dacă inițiativa propusă de ei respectă aceste criterii sau nu.   

 

ETAPA 3. Decizia publică (votul)  

 

Propunerile de inițiative considerate eligibile vor intra într-un proces de clasificare prin intermediul unui vot public pe propria răspundere a cetățenilor ce declară pe propria răspundere că sunt din, trăiesc, lucrează sau studiază în Sfântu Gheorghe. Mecanismul de vot se va derula online. Sistemul de vot va fi accesibil online la adresa WWW.COMONSEPSI.RO.   

 

Care este perioada de derulare a etapei de vot? 

 

Votul se derulează în perioada 3 septembrie 2021, ora 12:00 – 19 septembrie 2021, ora 11:59. Organizatorii își rezervă dreptul de a modifica perioada de vot cu obligația informării prealabile. 

 

Cine poate vota? 

 

Oricare persoană cu un cont activ pe platforma cu acces public Facebook poate să-și exprime votul în cadrul procesului participativ Com’ON Sepsi. Dacă o persoană nu are încă un cont, își poate crea unul și în perioada derulării votului. 

 

Persoana care își exercită dreptul de vot declară pe propria răspundere că are cel puțin 14 ani împliniți la momentul votării, și declară relația sa în raport cu municipiul Sfântu Gheorghe (trăiesc/studiez/muncesc în/provin din Sfântu Gheorghe). 

 

O persoană poate să voteze un număr maxim de 10 inițiative. O inițiativă nu poate primi mai mult de un vot din partea unei persoane. Un vot deja exprimat nu mai poate fi retras. 

 

Cum se poate vota? 

 

Votul poate fi exprimat pe pagina web comonsepsi.ro (accesează secțiunea VOTEZ INIȚIATIVELE) intrând pe descrierea detaliată a unei inițiative și apăsând butonul VOTEZ. Platforma va evidenția numărul de voturi rămase disponibile și faptul că inițiativa a fost votată deja de utilizator (dacă este cazul). Pentru ca votul să poată fi exprimat, persoana în cauză trebuie să fie autentificat pe platforma Facebook. 

 

Dacă nu apare butonul “Log in”, vă rugăm să dezactivați opțiunea "tracking protection". 

 

Gestionarea datelor personale 

 

Informațiile personale preluate de pa platforma Facebook sunt numele de utilizator folosit pentru autentificare și numele persoanei. Parola personală a votantului nu se salvează. Aceste informații vor fi stocate de către Grupul PONT pe o platformă securizată cu transfer de date tip HTTPS. Datele personale vor fi stocate strict cu scopul de a contabiliza voturile exprimate și de a verifica identitatea reală a persoanelor care și-au exprimat votul. 

 

Regulamentul intern GDPR al Grupului PONT poate fi accesat aici: 

https://ro.pontgroup.org/protectia-datelor/  

 

ETAPA 4. Premierea  

 

Câștigătorii vor fi desemnați în urma votului public și se vor acorda cel puțin 32 premii în 3 categorii după cum urmează:  

 

  • minim 26 de premii în competiția generală;  
  • maxim 3 premii pentru categoria specială de tineri cu oportunități reduse;  
  • maxim 3 premii pentru categoria specială de vârstă 14-17 ani.  

  

Voturile pentru inițiativele din categoriile speciale vor fi contabilizate separat. În cazul în care o inițiativă care face parte din categoriile speciale primește un număr de voturi prin care intră în clasamentul câștigătorilor competiției generale, aceasta nu va fi luată în calcul în competiția în cadrul categoriilor speciale.  

 

În cazul în care două sau mai multe proiecte obțin același număr de voturi, criteriul de departajare este numărul de persoane vizate de proiect.  

 

Fondul de premiere este de 83.200 mii de lei din care câte 7.800 de lei sunt rezervate pentru fiecare categorie specială. În cazul în care în categoriile speciale vor participa la vot mai puține inițiative decât numărul de premii și prin urmare se vor acorda mai puține premii decât 3/categorie sau fondul speciale de premiere nu este epuizat, sumele rămase vor fi adăugate fondului de premiere al competiției generale.  

 

În cazul în care bugetul nu va fi epuizat prin acordarea a 32 premii, sumele rămase pot fi redistribuite în rândul următoarelor inițiative din clasamentul competiției generale, respectiv al categoriilor speciale în caz de voturi egale.  

 

În cazul în care inițiativele premiate sunt retrase sau nu pot fi realizate din orice motiv, premiul va fi acordat următoarei inițiative din clasamentul general.  

 

  1. BUGETUL UNEI INIȚIATIVE 

 

Grupul de inițiativă poate propune o inițiativă cu un buget maxim de 6.000 lei. Alocarea financiară din Com’ON Sfântu Gheorghe va fi de maxim 2.600 de lei pe o inițiativă. Nu există o limită minimă pentru bugetul unei inițiative.  

 

ATENȚIE: Dacă inițiativa are un buget mai mare de 2.600 de lei, este responsabilitatea grupului de inițiativă să asigure fondurile complementare peste această limită.   

 

Tipuri de costuri acceptate  

 

Costurile prezentate de grupul de inițiativă trebuie să fie în concordanță cu activitățile propuse prin descrierea oferită în formular. În caz de nevoie, facilitatorii comunitari vor putea oferi asistență grupurilor de inițiativă în planificarea lor de buget înainte de termenul limită de încărcare online a formularelor de inițiativă.  

 

Lista cheltuielilor neeligibile în buget cuprinde următoarele:  

 

  • alcool, tutun,  
  • achiziții de teren,  
  • achiziții de autovehicule,  
  • abonamente de telefon,  
  • alte achiziții de echipamente sau de obiecte de inventar,  
  • salarii sau orice alte venituri ale membrilor grupurilor de inițiativă.  

 

  1. IMPLEMENTAREA INIȚIATIVELOR 

 

Inițiativele selectate prin acest proces participativ vor fi implementate în perioada 20 septembrie – 30 noiembrie 2021. Asociația Culturală și de Tineret Prospero și Grupul PONT sunt entitățile care asigură cadrul legal pentru implementarea inițiativelor selectate în urma acestui proces participativ. Implementarea inițiativelor se materializează parcurgând următorul proces:  

 

  • Forma legală a acordării finanțării este premiul.  

 

  • Acordarea premiului se face după semnarea unui contract între finanțator și beneficiar, contract în cadrul căruia părțile își dau acordul asupra cheltuielilor care vor fi efectuate în cadrul planului de activități, prevăzut în anexa de la contract.  

 

  • Asociația Culturală și de Tineret Prospero va asigura finanțarea inițiativelor din resurse proprii, co-finanțare atrasă, pre-finanțarea Primăriei și Consiliului Sfântu Gheorghe și printr-o linie de sponsorizare asigurată de BCR.  

 

  • Premiile vor fi plătite de către Asociația Culturală și de Tineret Prospero, în numerar, cu dispoziție de plată, sau in contul bancar al beneficiarului (reprezentantul grupului de inițiativă) eligibil, cu ordin de plată, în limita fondurilor disponibile. În situația în care în perioada respectivă nu există disponibilul de bani în contul demersului participativ, plățile vor fi efectuate imediat ce situația financiară a contului va permite.  

 

  • Înainte de semnarea documentelor de preluare a premiului, grupul de inițiativă se obligă să procure toate aprobările și acordurile legale necesare implementării inițiativei. Asociația Culturală și de Tineret Prospero va colabora cu Primăria Sfântu Gheorghe în vederea asistării grupurilor informale în acest sens.  

 

  • Implementarea inițiativei propuse în cadrul Com’ON Sepsi ‘21 cade în responsabilitatea grupului informal prin intermediul reprezentantului său oficial. Cu ocazia implementării fiecare grup informal va ține cont de aspectele vizuale ce trebuie respectate, atât în comunicarea online, cât și comunicarea prin materiale tipărite și vizibilitate la fața locului. Asociația Culturală și de Tineret Prospero și Grupul PONT va oferi asistență printr-un ghid special de comunicare.  

 

  • Grupul informal va realiza un raport narativ despre inițiativa implementată care va descrie conform unui model de raport inițiativa realizată, anexând și o documentare a inițiativei prin imagini, eventuală prezență online și în presă.  

 

  • Asociația Culturală și de Tineret Prospero îl va accepta sau va solicita completări la raport.  

 

  1. ACCEPTAREA TERMENELOR ȘI CONDIȚIILOR 

 

Înscrierea unui grup de inițiativă și a unei inițiative în procesul de selecție implică acceptarea fără rezerve a termenilor prezentului Regulament și înscrierea datelor personale în baza de date a Organizatorului. 

 

  1. CONTACT 

 

Mai multe detalii privind demersul participativ Com’ON Sepsi ‘21 puteți obține pe pagina web www.comonsepsi.ro și datele de contact prezentate acolo, respectiv la adresa de mail info@comonsepsi.ro. 

 

  1. PROTECȚIA DATELOR CU CARACTER PERSONAL 

 

Datele cu caracter personal furnizate pe toată durata concursului vor fi colectate și prelucrate de către Grupul PONT și acestea vor fi predate Asociației Culturale și de Tineret Prospero în vederea premierii, implementării și promovării inițiativelor. Datele personale sunt prelucrate în vederea stabilirii identității persoanei, pentru stabilirea cadrului legal și a verificării eligibilității persoanei de a participa într-o anumită activitate, pentru a putea stabili o cale facilă și eficientă de comunicare. Grupul PONT se obligă să nu divulge aceste date, cu excepția situației în care legislația în vigoare va obliga PONT să pună la dispoziție și astfel de date cu caracter personal. Persoanele vizate au dreptul la informare, acces la datele proprii deținute de grupul PONT, dreptul la intervenție asupra datelor (rectificare, ștergere), dreptul la opoziție (retragere consimțământ, restricție procesare), dreptul de a nu fi supus onor decizii automate, dreptul la portabilitatea datelor și dreptul de a se adresa justiției. Pentru exercitarea drepturilor recunoscute persoanelor vizate, acestea se pot adresa cu o cerere scrisă, datată și semnată la adresa de e-mail office@pontgroup.org sau la adresa de corespondență str. Horea nr. 5, ap. 7-8, Cluj-Napoca, Cluj. Grupul PONT se obligă să comunice informațiile solicitate în termen de maximum 15 zile de la primirea cererii. Politica generală a Grupului PONT cu privire la protecția datelor cu caracter personal poate fi consultată pe larg la următorul link: GDPR aici.  

 

Regimul juridic al datelor cu caracter personal furnizate Asociației Culturale și de Tineret Prospero în vederea distribuirii premiilor vor fi reglementate în cadrul contractului de premiere.  

 

  1. MODEL OFFLINE FORMULAR 

 

Modelul de formular prezentat mai jos servește ca și exemplu pentru formularul online prin care se propună o inițiativă comunitară prin intermediul Com’ON Sepsi.  

Se poate accesa aici: FORMULAR

IMPORTANT: Acest formular servește ca model. O inițiativă este validă numai dacă se depune online prin intermediul website-ului www.comonsepsi.ro. În cazul în care există o dificultate de acces al unui grup informal (o formă de oportunități reduse), facilitatorii Com’ON Sfântu Gheorghe vor oferi asistență în încărcarea planurilor de inițiativă în sistemul online.  

Pentru a depune inițiativa, trebuie să vă creați un cont simplu pe www.comonsepsi.ro.

Inițiatori, Parteneri, Sponsori
  •  Grupul PONT
  • Primăria și Consiliul Local al Municipiului Sfântu Gheorghe
  • BCR
  • Sepsi Radio
  • Friss FM
  • We Radio
Ediții anterioare